Ein «halle» byas

Det e i Noreveien det skjer, någe som e litt merkeligt me tanke på at her i enden så e det nesten bare meg, å an Balder, å hønepøne, å hanepane, å katt å…… Jaffal så har eg aldri sitt på meg sjøl som forveden, det e jo møje bedre å bøya håve ner å se i bakken, å sleppa å ha någe me adle dei andre så e så forvedne.

Men altså, nå på morgenkvisten kom søppelbilen…. på ein TORSDAG!! Det e jo bare heilt feil dag. Så då blei eg å an Balder hengande ut vinduet for å se ka dette va for någe…

Dette e Balder…

Å dette e då meg

Me fekk ikkje stilna nysgjerrigheten, det va så vidt an Balder fekk tid te ein bitte liten boff… så nå sitte me her då i sofaen å telle usynlige traktorer som kanskje komme forbi. Det e nok bare et par uger te neste gang det skjer någe her, me bor jo midt i smørøyet, adle vett jo det 😄

Eg må innrømma at eg e blitt forveden, an Balder og, men han skamme seg ikkje øve det. Ikkje eg heller, for då hadde eg ikkje sagt det te någen. Me blir litt herligt merkelige når me komme på bygdå 😂

Leave a comment