Høst i Søreveien

Jeg blir aldri klar for høst, det er like kjipt hvert år. Brune bjørkeblader, stauder som er på vei i dvale. Jeg vil ha sommer…

Dessverre for alle oss plantegærne så tar sommeren slutt, altfor fort hvert eneste år. Eneste trøsten er at solen snur i desember og går mot lysere tider. Eller kanskje det finnes gode ting med høsten også…

Fargene er jo fantastiske, landet vårt er jo et syn når høsten kommer. Hva med alt som kan høstes? Epler, hyllebær og nyper er bare noen eksempler på hva vi har. Og så en ting som jeg dessverre ikke har tenkt på før iår… hasselnøtter 😍 Vi kan jo bare gå ut døra og hamstre hasselnøtter.. ihvertfall her på Vestlandet

Når høsten nærmer seg slutten kan vi begynne å tenke på jul. Ikke klar? Nei ikke jeg heller, men det er en tid med mye lys og farger, en tid som kan gjør oss alle godt. Men først høsten, denne vakre fargerike tiden hvor du hver eneste dag kan finne noe spennende utendørs om du åpner øynene og ser deg rundt…

Dette var først og fremst en påminnelse til meg selv om at vi er i en fantastisk årstid, er ganske sikker på at det også er en god påminnelse for andre 🥰

Leave a comment