Året 2019

Det er tidlig morgen julaften, og om kort tid må julematen settes på kok. Men først en liten oppdatering om året som har gått. Det er forresten som om året har fløyet, og alle opplevelsene bare er som en hurtiggående film. Det var gøy i vår da det viste seg at mange visste hvor Austre Åmøy var, 2018 var jo for min del ikke noe salgsår i det hele tatt. Først flyttet jeg og plantene, så kom tørken og så kom alt vannet på en gang 🤔. Men nå var det 2019 vi skulle ta for oss. Våren kom og kundene kom, fra Karmøy til og med. Det var ikke kø, men det å se at det er mulig å bo her og kanskje klare å få hjulene til å gå rundt er gøy. I sommer flyttet jeg igjen, ikke langt, bare til et litt mer tilgjengelig sted med like flott utsikt som det jeg hadde. Kundemassen stanser i det du flytter, men jeg vet nå at det igjen vil snu.

Høsten var både god og vond. Balder måtte gå, han ble over 8 år heldigvis, men det er ikke gammelt for en hund. De siste månedene var han halt, jeg visste det var et tidsspørsmål før det andre bakbeinet ville svikte. Beina hans begynte å svikte allerede da han var 5. Den siste måneden ble han verre og verre, noe den glade hunden ikke viste til alle. Det var på slutten ikke mulig å børste pelsen hans en gang, det ble for vondt og han knurret. Tirsdag 29 oktober 2019 klokken 11:11 fikk han sin første sprøyte. Jeg hulket i 3 døgn, og tårene triller fremdeles når jeg tenker på ham og nå skriver om ham. Han var et unikum av en hund, og vil for alltid bli savnet ❤️

I midten av november startet juleforberedelser utendørs, med opplaging av kranser. Ønsket er å få det lille Hagegartneriet til å bli helårs Hagesenter. Nå julaften er jeg sliten etter ofte 12 timers arbeidsdager, men det er en god slitenhet. Det er mennesker rundt meg som virkelig har gjort de siste månedene ganske unike, mennesker som virkelig ønsker jeg skal lykkes. Den ene har en helt unik plass i mitt hjerte.

Takk alle dere som har vært innom og handlet, og takk for alle henvendelser og spørsmål. Takk til dere som uten en sur mine har mottatt feil varer, tror ikke det har vært en eneste sur kunde her 🥰 Bare en haug med tålmodige sjeler. En ekstra stor takk til en nabo som har sørget for at jeg har hatt edelgran og kristtorn tilgjengelig 🥰

God jul alle sammen

Leave a comment